torsdag 20 november 2008

Första raderna

Ja, då vad man här. Känns ganska bra måste jag säga, trodde att det kanske skulle kännas mer skrämmande. Men genom att ha läst lite och titta mig om kring bland alla dessa underbart snygga bloggar som mina väninnor har, så känns det rätt bra. Har velat blogga länge, men vad ska jag skriva om? Det behöver egentligen inte vara något speciellt ju, det är ju det som är det underbara, eller vad säger ni!?

Så vad ska mina första rader innehålla? hur mycket ska jag skriva? hur ofta ska jag skriva?
Nja, det får väl tiden utvisa.

Sådär, nu har jag slängt in en ny maskin tvätt, tagit ut den förra och lagt den i torktumlaren, dammsugit, skurat toa, plockat undan leksaker och diverse saker som ligger spridda över hela huset, målat en vägg med magnet färg, förberett middagen för i kväll, planterat om blommor, skickat ut barnen på grön bete... Var inte detta min lediga dag?...

Så nu har jag tagit mig tid att sätta mig vid matbordet, gjort en underbart god kopp kaffe, som jag gör på min snygga espresso maskin, sätter mig här och bara känner lugnet omkring mig. Nja kanske inte helt och hållet, få kolla barnen med jämna mellan rum. Oprah, hör jag bakgrunden, snappar upp lite av vad som sägs...

Åh vad det är skönt... lugnt och skönt...
Jag är helt nollställd i huvudet vet inte ens vad jag ska skriva om nu när jag har fått tid för mig själv.

Vill åka ut till Kyrkö mosse i kväll igen (för tredje gången denna vecka) och ta lite bilder. Denna vecka har det varit ljus och ljud spel där ute bland alla underbart snygga skrot bilar, jag går in i en annan värld när jag är där ute. Så mycket historia bakom varje bil, vilken har ägt den? Vilka vägar har den rullat på? Vilka länder har den sett? Hur den såg ut i sina glans dagar. Det är många tankar som väcks...
Det är kul att leka med belysningen... jag får väl visa mitt alster när jag blir färdig. Har mycket, men man blir väl aldrig nöjd, man vill ju hela tiden uppnå perfektion.

Ska jobba extra imorgon, ska försöka sluta lite tidigare. Vill hinna till damlags matchen och titta på den, som börjar kl 14.00. Saknar bandyn :-(

Så, då får dessa skrivna ord blir det första som klär dessa första rader i denna blogg, vad tycks?
Skriv gärna kommentarer, eller bara hej, så jag vet att ni har varit inne.

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)