måndag 8 december 2008

Avslutning

Vilken tur! Virrig som vanligt! Idag är det avslutning på min sons gymnastik, och de ska vara tomte klädda och tomten kommer med paket. Glögg och pepparkakor. Sen direkt efter det är slutar så bär det av till lilltjejens dagis för luciatåg, sång glögg och pepparkakor. Så när jag kom för att hämta min dotter så säger jag till fröken -"nu ska vi bara köra hem och stryka lucia nattlinnet så ses vi snart igen om ett par timmar".

-"vadå säger hon?" -"Ska det inte vara luciatåg i kväll?" säger jag. - "Nä det är inte förren på torsdag kväll" Säger hon.

Oj, vad pinsamt! Tänk om man hade stressat ner dit och sen hade det inte varit något. Vad man hade känt sig bortkommen och fundersam, och undrat var alla andra var!? Ja, ja, jag bjuder på detta! Virrepannan själv! Min vardag och jag älskar den!

På tal om lucia så undrar jag var jag har lilltjejens lucia nattlinne. Måste leta, ska var ute i god tid denna gången, när jag väl kan vara det...


Cheers

2 kommentarer:

  1. Ja, helgen har varit jättebra! Hur var julfesten?
    kram

    SvaraRadera
  2. Äntligen har jag förstått hur jag ska kommentera (wihhuu) :)

    SvaraRadera

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)