fredag 23 januari 2009

NU MÅSET NI HJÄLPA MIG!!

Nu står vi inför ett stort dilemma här hemma! Ni vet man går och runt i sitt hem och vet precis hur man vill hade och så kommer man till butiken, och inget finns som man vill ha. Nu pratar jag om tapeter, och det är här som ni kommer in i bilden. Många av er kära läsare har ju dock inte varit hemma hos mig och vet hur det ser ut, så det kanske är lite svårare för er. Men ni är alla till stor hjälp ändå.
Här kommer dilemmat, vad ska vi ha för tapeter?! Jag var inne på att ha vit randiga tapeter, där varje rand var ca 25 cm breda ( jag vill stora ränder), och då skulle tapeten gå i två nyanser i vitt, gärna någon form av lyster eller skimmer i den, eller typ metallic. Låter det krångligt? Det verkade så lätt när jag såg det framför mig i mitt huvud...
När det inte fanns dessa randiga tapeter (som jag hade designat i mitt huvud) det så har vi varit inne på att ta en tapet som vi redan har här hemma. Detta är en medaljong (rätt så stora medaljonger) tapet som är i guld, men då ta vi denna i vitt istället, och denna är det skimmer/metallic i. Denna tapet har de färger vi vill ha, men det finns inte att hitta i dessa ränder som jag talar om!

Så kära läsare, jag vet att ni läser mig och nu är det inget tillfälle att sitta inne med era kommentarer. Nu vill jag har råd, tips och idéer. Kanske vet ni någon bra sida som man kan gå in på, känns som jag har varit överallt i cyperspace, och i varenda färg/tapet butik.

Hjälp mig!

Ps. Har varit hos frissan idag! Klipp och sling!... det blev en lugg!

Cheers

4 kommentarer:

  1. Så du har vågat lugg du;)
    Ulle

    SvaraRadera
  2. Nu vill vi se bild på lugg o sling!!
    Va trist me tapeten, du får måla istället, lite långtråkigt att måla allt o få linjerna bra men... om någon klarar det så är det du gumman!
    Kram, Åsa.N

    SvaraRadera
  3. Du har inte kollar den FANTASTISKA BUTIKEN Lindgrens i Urshult??Ha ha Ha;)

    Ulle

    SvaraRadera
  4. Svar till Ulle!
    Jo för fan! De har "Ornament", den tapeten med medaljonger. Bestämmer vi oss för den så blir det helt klart hos Lingrens!

    Härligt med tips, Tack!

    SvaraRadera

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)