torsdag 1 januari 2009

Min skapare!? Men blev bra ändå!

Såg fram emot detta jag och min familj, ett nyår med gamla och nya vänner! Hade bestämt att fira nyår med min bror och hans fru, och vänner till dem. Men min stackars bror insjukna i vinterkräksjukan kvällen innan! Stackaren! Men glada i hågen beger vi oss i väg till vårt värd par i V-sång, broder får stanna hemma. Vi hade knyt kalas så ni skulle skåda detta bord med mat, det fanns till ett helt kompani och mer därtill. Kvällens skämt går i min broders tecken, att han ligger hemma och är dålig, och skrytsamma att man aldrig blir sjuk... men vad hör vi? Värd parets lilltjejen har kräkts på övervåningen! What! Nä det var lugnt, det var inget, bara för mycket godis och för högt lek tempo. Trodde vi! Sen hamna värdinnan på toa, det står som kvastar ur henne och dottern. Suck! Kräk överallt kändes det som. Alla flydde fältet, tyckte synd om värdparet men det fanns inte så mycket för oss andra att gör. Ringde min far så vi våldgästade dem istället, vilket de tyckte var jätte kul, de hade fått lite bortfall från sin gäst lista... pågrund av sjukdom.
Kvällen blev lyckad i slut ändan, vi fick champange vi tolv slaget och himlen visade upp sitt skådespel. En lyckad afton trots allt.
När vi vaknar idag så ringer min svägerska säger att värden också har börjat kräka, så hela denna stackars familj har insjuknat i vinterkräksjukan. Vilket avslut på det gamla året och vilken början på det nya.

Jag hoppas att man inte fått den nu... så imogon kanske man ligger pall...


Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)