måndag 23 februari 2009

Kalas helgen över... inga ben brott.

Ja, som jag skrev igår så var vi på kalas hos Zara och Per Philip, jätte trevligt. Det var första gången jag var hemma hos dem sen de flyttade "hem" till Småland, jätte fin lägenhet!
Maten var jätte god, Tacos gratäng, efterrätt var hallon-blåbär med vanilj pudding (typ), ASA GOTT, som vi brukar säga :-)
Nu till underhållning... Normalt så håller mina barn i denna, men denna gången så offrade sig pappa.
Så här var det, Z och PP hade lånat plast-trädgårds möbler av pappa så att alla skulle ha någonstans att sitta och äta, när kalaset mot sitt slut börjar lida, så börjar pappa att glida! ( ha ha jag rimmade!).
Vi ser alla hur vår käre far bara glider saktare och saktare bakåt och till slut så ligger vår käre far där på golvet som en skalbagge på rygg, han kommer ingenstans och allt detta med ett rejält brak! Jag skrattade så jag trodde jag skulle dö! Jag passade på att ta tillfället akt och säga hur allvarligt och farligt det är och gunga på stolen, jag tror inte mina barn tog mig på allvar riktigt, skulle inte jag heller göra (så som jag skrattade när jag försökte hota dem).
Jag skrattar fortfarande när jag tänker på det... Ha Ha Hi Hi... stackars pappa.... Hi Hi Ha ha.

Nu är det måndag och jag har jobbat, ska snart in med sonen till hans gympa, under tiden ska jag och Madde gå en promenad, få höra lite hur deras helg har varit. Jag vet att de har haft kalas i dagarna 3 där, ena gossen har fyllt år. Se om det är någon av hennes släkt som har legat som skalbaggar ;-)
Ska också kolla in hennes nya, fräcka, coola mobil. Är själv sugen på en ny!

Tacos Gratängen
Efterrätten

Pappas party trick

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)