torsdag 16 april 2009

Kaffe reklam!

Ja, mitt inlägg för idag hade jag tänkt ägna mig åt i kaffets tecken...lite reklam så att säga.
Jag fick grymt nya snygga kaffekoppar utav svärmor härom om dagen och det gjorde mig lite inspirerad till detta inlägg.
Jag hade tänkt låta bilderna tala för sig själva. Är det så att någon skulle vara intresserad av en sådan espresso maskin som jag har, så tvekar inte att kontakta mig!

Här rinner mitt gudomliga kaffe
ner i de nya kaffekoppen.
Här ser ni det färdiga resultatet på en god kopp kaffe,
toppad med lite kanel, extra gott.















Här ser ni den GRYMT snygga espresso maskinen som jag gör allt goda kaffe i, bredvid maskinen ser ni också en rostfri bägare, det är den så kallade "mjölkskummare". Den vispar och värmer mjölken till en perfekta temperatur och perfekt skum. Som du sedan tillsätter till ditt perfekta kaffe.












De snygga kaffekopparna från svärmor,så kallade Pavina Double wall thermo glasses, från Bodum. Skitsnygga och jätte goda att dricka ur, och jag får för mig att de håller kaffet varmare längre. Jag är en så kallade "slow drinker", så det passar mig bra.













Kanske skulle ha en bild på själva kaffet, kaffet får man i en gång för packning, så kallad pods. Det du gör är att du brygger bara en kopp åt gången, och därför den fräschhet varje gång du brygger en kopp kaffe åt dig.


Blir du lite mer intresserad? Lite mer nyfiken? Lite mer kaffesugen?
Kaffemaskinen finns i naturligtvis i fler färger, går gärna in på Zinzinos hemsida och läs mer om produkten, kanske har jag stimulerat kaffetarmen lite mer.

Nähä, nu ska jag gå och ta mig en kopp kaffe.

Cheers

2 kommentarer:

  1. hur är det med mina kidos?
    uppdatera oftare!!

    SvaraRadera
  2. WOW!!! Vilken grej, ser ju himmelskt gott ut och verkar väldigt smidigt. Jättefina kaffemuggar, stilrent och snyggt. En sådan maskin kanske man skulle införskaffa =)

    SvaraRadera

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)