söndag 19 april 2009

Söndag- Firat min försenade födelsedag!

Söndag, idag firade vi min födelsedag som var för ca 1 månad sen, bättre sent än aldrig. Alla helger ha varit så upp bokade hos alla och sen har det liksom bara rullat på, men idag gjorde vi det. Med lite grillad fläskfilé som vi grillade ute. Hade hoppats på att vi hade kunnat sitta ute, men det ville sig inte idag. Synd att vi inte hade det fina vädret som vi hade igår... man kan inte få allt.
Till fläskfilén blev det potatisgratäng, god grönsallad, vitlöks dressing och bröd.
Mätta blev vi i alla fall. Efterrätt pannacotta, MMMmmmmMMmm så gott. Gjorde en sats på 1l grädde, var rädd att det inte skulle räcka. Men det behöver man inte vara, det räckte gott och väl. Toppad med med den goda sirapen som jag köpte av min syssling i Styragården. Pappa hade beställt efterrätten han är galen i det.
Presenterna gick inte av för hackor, blommor, vin, pengar och en resa till ITALIEN! Så se upp Johanna gumman! Snart kommer vi!!!

Jaha, söndag... en vecka sen jag låg på operations bordet... suck...tre veckor till med detta!
JAG VILL INTE! Jahaja, ingen mening att att fightas emot. Det är jobbig på kvällen när armen är svullen och då det är riktigt trångt i skenan, då gör det så ont!
Då har man en lite klaustrofobisk känsla i arm och hand.

Så sluta gnäll nu A-M, det kunde ha varit värre!


Cheers

Klicka på pannacottan så
kommer ni till receptet!

1 kommentar:

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)