onsdag 27 januari 2010

En annans skräp, en annans skatt!

Eller hur det man brukar säga?! I vilket fall så var jag och lilltösen i T-Ryd för att skänka lite kläder till Röda Korset, vilket är väldigt passande i dags läget med tanke på Haiti.
Säckarna stod förvisso redan klara för skänkning, då jag har anammat mig detta året ska bli ett Utrensnings-år, nja misstolka inte detta nu utan jag menar materiella saker och inget annat. Inte massa onödigt "skräp" som ligger och skräpar.
När överlämning var avklarad (låter som värsta knark dealen skulle göras, men så allvarligt var det ju inte) så måste man ju gå runt och kolla på vad annat folk har skänkt, och där såg jag det! Ett spel som jag tyckte såååå mycket om när jag var liten -Spökslottet!
Prislappen? 20kr! It´s in the bag! Agnes hittade två böcker och dem fick hon för 2,50 kr/st, that also in the bag! Vilka fynd! Sen fika på Börjes, vilket också är ett fynd!Damerna som frivilligt jobbar Måndag-Fredag kl 10.00-17.00 berättar med glädje att Röda Korset i Tingsryd har skänkt 20 000kr till de drabbade i Haiti. Var med och stöd, skänk saker. De tar emot allt om det bara är helt.

2 kommentarer:

  1. Kul med "gamla" spel. Richard har kvar alla sina från när han var liten, plus att vi köper några nya varje år...... Men det ger många goda skratt o härliga stunder.
    Förresten, Du har en utmaning i min blogg. KRAM

    SvaraRadera
  2. Jodå, på Kupan kan man verkligen fynda!! :)
    Vi var där flera vändor och shoppade loss inför revyn...

    Trevlig helg!
    Kramis

    SvaraRadera

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)