onsdag 3 februari 2010

Oh my...

Tror att de flesta bloggar idag innehåller ordet SNÖ. För nog har det kommit snö i natt, och det med besked! Idag kan jag lätt påstå att det INTE var lätt att ta sig till jobbet, men med en gnutta hopp, en jäkel till chaufför (moi) ;-) så trotsade jag den snöiga vägen.
Stackars skolbussen körde fast när han hämtade Oscar till skolan, men det var ju klart bara något spännande, som han sen kunde berätta när han kom fram.
Peppar, peppar ta i trä, så har jag inte lyckts köra fast mig i snön. Men jag går däremot ständigt och halka till, och är nära varenda gång att "sätta mig på rumpan". Men jag lyckades med en annan pinsam grej igår, och denna bjuder jag på, helt gratis (gratis smakar bäst)! Jag hade fått ett uppdrag genom jobbet som jag skulle utföra, och det med hjälp av en karl. Så vi åkte runt i hans stora Ford Transit, då jag är på väg att gå till bilen (för att hopp in), så halkar jag (som på ett bananskal) och kör mitt huvud rätt in i sidobackspegeln (backspegeln får en smäll så den böjer sig), väskan jag bar på flög sin väg... ja mina vänner, ni kan ju tänka er sceneriet!... men som jag sa, jag bjuder på det, it´s on me.
... jaha, vad har ni gjort annars idag?

Har tyvärr ingen före bild, bara denna från ikväll efter vi har fått skottat.

Ps. Ta det lugnt i trafiken så det inte händer någon olycka, jag fick hjälpa min vän idag att komma loss från en snödriva.

Cheers

2 kommentarer:

  1. Haha :-) Den hade jag velat se :-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, det kan jag mycket väl tänka mig! Skadeglädjen är den sanna glädjen!
    Kram vännen!

    SvaraRadera

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)