söndag 18 april 2010

Vulkanutbrott

Ja, detta med vulkanutbrottet på Island kan ju verka spännande och häftigt för det flesta, men inte om man sitter fast på en flygplats i Moskva (som min käre svåger gör). Där får de inte lämna terminalen, inte ens för en nypa luft (de har inget visum). Sen i torsdag har de suttit fast, men så nu lördags natt fick de visum, vilket innebär för dem att de kan se sig om för andra alternativa transportmedel såsom tåg. Tåg från Moskva till Finland, båt från Finland till Sverige, en resa som tar över 30 timmar!
Inte nog med det så har jag en svägerska som skulle komma hem från NY igår, men hon får också snällt sitta och vänta tills askan har lagt sig.
I början på nästa vecka ska svärmor och Thomas åka till Japan för att hämta hem min andra svägerska som har studerat färdigt, även där lite komplikationer då hon snart står utan bostad.
Ja, detta blir en spännande följetong... Vi vill alla ha hem er NU!

Dessa fantastiska bilder har Vilhelm Gunnarsson tagit, bilderna hittade jag här.

1 kommentar:

  1. Hej! Min syster riskerar att fastna på Moskvas flygplats på väg hem från Peking. Vet du hur din svåger löste visumproblemet? Fick de hjälp från svenska ambassaden? Tacksam för tips!

    Hälsningar

    Ylva/y.sundin@gmail.com

    SvaraRadera

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)