torsdag 22 juli 2010

Emalj gryta

Har köpt en ny snygg gryta. Först stod jag bara och höll i den och fick en sån härlig nostalgitripp i huvudet. Tittade lite sorgset på den för att senare ställa tillbaka den i hyllan, den passa nog ändå inte min spis, induktion you know. Men när jag ställer tillbaka den så ser jag till min förtjusning att det är en induktionsgryta!! :-)Men utav någon anledning så köpte jag den inte, hade lite svårt att släppa grytan...körde därför tillbaka senare i veckan för att köpa den, så ny är jag lycklig igen!
Premiären i grytan blev en rabarberkräm!

cheers

2 kommentarer:

  1. En riktig nostalgi gryta o innehållet är himmelskt gott:)

    Ha de gott:)
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. Aahh visst ÄR det gott! Tänker alltid på farmor när jag äter rabarberkräm. Hon hade en röd/vit emaljgryta som hon kokte det mesta i... minnen.
    Hoppas att ni har det gott, alltid kul när du tittar in och lämna ett "avstamp"

    kram på er <3

    SvaraRadera

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)