lördag 31 december 2011

Lägga det bakom sig?

Det pratas alltid om att man ska lägga det gamla året bakom sig och sikta in sig på det nya. Det ska tas nya friska tag, det ska göras planer inför det nya året... Det är klart att det ska smidas planer!
Det är även klart att man vill lägga "onda" saker bakom sig och kanske vilja glömma dem. Men det kan väl ändå inte ha hänt onda saker alla de 365 dagarna? Något gott måste väl ändå ha hänt?
Det har hänt mig onda "saker", och de påminns jag av varje år.
Men jag har inga behov att lägga mina år bakom mig! Det som har hänt mig har skapat den jag är idag. Med eller motgångar! Är jag hård i mitt sätt att skriva, kanske det! Men jag tycker ibland att folk kanske inte ser hela bilden! Låt oss säga att det händer dig något -något tråkigt. Vad gör du? Ta tag i problem! Du löser det, du blir stark, du tänker att detta låter jag inte hända igen, etc.  
Något roligt händer- vad gör du? Du gläds såklart! Och varför skulle man inte göra det?!
 Jag har ett litet tips för att man själv som person ska må bättre, kostar dig inget! Krävs inga meriter eller  förkunskaper, det gör inte ont att ge! ;-) Det jag pratar om är... (trumvirvel) BERÖM!
Precis! Inget avancerat! Det får det inte vara, då hade jag själv inte fixat det! ;-) Ge din medmänniska beröm. Så klart ska det inte vara fram krystat, utan du ska ju såklart mena det! :-) Men det kan ju vara något som personen är i sin vardag, kanske ge beröm dennes klädsel, ett extra sms, som kanske inte alltid behöver innehålla något vettigt! 
Dessa handlingar får en att må ruskigt bra! Jag lovar, det är bara att testa!
Så mina vänner som läser detta, lägg nu inte för mycket "bakom" er, utan ta vara på det som har hänt er, det är ju ni som har varit "där", ta med er erfarenhet in i framtiden, det är där ni befinner er, och det är den ni är just nu!!
Jag gillar er för den ni är, annars hade ni inte funnits i mitt liv! <3
Och nu till det sista jag vill önska er... 
Ett Gott Nytt År Med Lycka Och 
Framgång Till Er Alla!
Cheers

2 kommentarer:

  1. Mycket bra skrivet!!! Mitt motto: How to change the world; one act of kindness at a time!! Bra o börja i sin närmiljö!!!
    Tycker du e toppen!!!!
    Kraaaaam o ha ett gott, kul slut på 2011 o ett gott 2012!!!

    SvaraRadera
  2. Du är klok du Anna-Maria.
    Kram och Gott Nytt till dig också!

    SvaraRadera

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)