lördag 12 januari 2013

Att inte duga!

Ja, det är lite så jag kände mig i fredags eftermiddag när jag fick beskedet att jag inte blev "godkänd", att inte duga till! Tog det faktiskt ganska hårt, löjligt va? ja, jag vet!
Jag ska berätta från början, för jag antar att ni inte fattar ett skvatt om vad jag dillar om! ;-)

Sen jag var tonåring har jag alltid haft en "längtan/kall" (äsch kalla det vad vi vill), men jag har alltid velat bli blodgivare! Men på den tiden så var jag lite mager och undernärd, så det fanns inte på kartan då, men nu några år senare... okej mååånga år senare så tänkte jag att nu har jag väl ändå "vuxit" till mig, så nu jädra! Det var ju detta som var mitt nyårslöfte!!!! Kom ni ihåg jag skrev om det här, tom en ledtråd!
I fredags spatserade jag in på blodcentralen, mycket självsäker, och gick igenom diverse undersökningar och intervjuerna (de är mycket grundliga). Vi bokade tom en tid då jag ska komma och lämna blod, jag var så taggad och på G för detta så ni anar inte!
Jag hann inte mer än komma hem, då de ringde och sa att jag inte blev godkänd!!! HB var på gränsen för lågt (så jag snubblade på mållinjen), jag hade 124 och du måste ha minst 125! Fatta detta, jag blev så knäckt ska ni veta. Det kändes som jag inte dög någonting till, men det var bara att komma igen nästa år igen sa de. ETT ÅR!!! Jag nästan bönade och bad om att få komma tillbaka efter några månader igen och göra allt för att få upp HB igen, men regler var regler.
Såklart att vi ska hålla oss till reglerna, de är grymma på blodcentralen.

Jag kanske med detta inlägg kan värva några andra läsare till att ta steget till att bli blodgivare, för JAG hade definitivt velat tillhöra de dryga 3% av Sveriges befolkning som är blodgivare! Att kunna göra en insats som inte kostar något annat än tid för dig, och det kan man väl undvara?! Ca 1,5 timme per år!
Så nästa år gör jag ett försök igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)