tisdag 20 januari 2009

Rutiner

Har nu kämpat ett bra tag på att få min dotter i säng, en hård kamp men jag vann den i alla fall.
Varför ska det vara så svårt att få in rutiner, men att det är betydligt lättare att falla i från dem. Min gosse har alltid varit så lätt att natta, har aldrig varit några problem. Man har till och med kunnat få den där tiden på kvällarna som man vill ha. Men lilla dosa hon vill inte alls känna till den där lätta vägen. Vi har varit lite "slapphänta" med henne och lite mer daltande. Nä, det är bara att kavla upp armarna och kämpa emot... åh, men det är ju så svårt.
Man gör olika misstag med varje barn, de misstagen jag gjorde med gossen har jag inte gjort med lill dosan, men dess värre andra misstag ( om jag får kalla det så).
Så efter en sån där tio ungar så kanske man är full lärd!? Öh, NEJ TACK! Det räcker fint med två eller tre, eller fyra, nämen vad säger jag! Nu är jag trött nu yrar jag. God natt gott folk ses imorgon.. god natt macken vi ses i mån... nä ny yrar jag ännu mer... god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)