tisdag 10 februari 2009

Mat & bak.

Jaha, då ska man i väg snart och jobba, blä. Inget jag ser fram emot, finns inget tråkigare än att sticka iväg och jobba när sambon kommer hem, blä igen. Då vill man ju vara hemma! Ta det lite piano, som vi brukar säga. Fast vi för tillfället inte gör det, med tanke på allt som görs i detta hus- spackla, måla, slipa, bla bla bla, ja ni vet!

Idag har vi inte inte gjort så mycket, jag och lill tjejen fajtas fortfarande med vår förkylning så hon fick snällt vara inne med sin mor medans storebror var ute och körde motorcykel. Men för at trösta henne så bakade vi kringlor, mitt i allt bak så gick hon bara iväg, jag undrade var hon tog vägen... hm. Hon hade gått och lagt sig på soffan och där låg hon och sov... hon var trött min lilla dosa. Jobbigt att baka kringlor...

Goda och lätta kringlor att baka

Kyckling gryta med kokos mjölk, mango chutney

Så nu ska jag snart få i mig lite mat (kyckling gryta), barnen vill inte ha någon mat nu med tanke på att vi precis har fikat på ny bakta kringlor med kall mjölk, mmmmMMMMmmMM vad goda de blev. Känner mig som Lotta på Bråkmakargatan: "Jag tror jag kan allt!" ;-)
Så barnen får snällt äta middag med sin far när han kommer hem.


Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)