fredag 27 mars 2009

Shopping dag

Hej
Det blev en liten shopping dag i går. Först så var vi på IKEA (jag och barnen). De var jätte trevligt, men på frestande för vi nerverna. Nästa gång ska jag testa att lämna in dem på lekhörnan de har, lill killen har sagt att han kan tänka sig det, vi får testa det nästa gång. Sprang på min Frisk & Svettis tränare, trevligt. Sen sprang jag även på en gammal vän och klass kamrat som jag inte har träffat på evigheter. Sist jag träffade henne var när det var 10-års jubileum från det att vi hade slutat 9.an, och när var det?..hm... Nä nu räkna vi inte på det! Trevligt var det i alla fall att träffas. Varför är det alltid så när man "springer på" någon som man inte har träffat på jätte länge, och verkligen känner att man skulle vilja stanna upp och prata lite med- Då har man barnen med sig. Ni som har barn vet vad jag pratar om, det är lönlöst!
Nä det är dags att ha en klass fest igen tycker jag!
På IKEA blev lite gott och blandat, skulle kolla in deras ko mattor med blev väldigt besviken på dem, nä det får bli en ko matta någon annanstans, skulle vilja ha en brun.

Sen var det vidare hem, lämna av barnen hemma för att köra vidare till nästa shopping ställe- till min syssling. Min syssling äger en jätte härlig blomster butik, Styragården.se med diverse inredning prylar som går lite i Chabby Chick hållet, jätte roliga prylar. Han hade en lite VIP afton med lite till tugg och vin (för de som inte körde, naturligtvis), jag tänkte att jag skulle köpa ett oliv träd av honom men han hade inte fått hem dem ännu, så det får bli en runda till honom igen.
Men det blev lite annat i stället. Två lyktor i luffar silver, två krokar som jag kan hänga upp dem i, eller så använder jag dem till något annat. En flaska Kiwifuit & Cognac Souce, jätte gott! De bjöd på pannacotta med detta på, MMMmmmMM gott! Man kan ha det på glass också eller vad man vill.
Alltid trevligt att vara hemma i Väckelsång och träffa dess invånare, ni besitter en sådan härlig egenskap. Träffade min gamla dagis fröken, som sa de mest passade orden en människa kan säga, men de orden vill jag hålla för mig själv! :-)




Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)