tisdag 21 april 2009

Besök och rakat.

Trevligt har vi haft idag på Ramsnäs, vi fick besök av Emelie. Det blev våfflor med glass/sylt, kakor, kaffe och läsk. Tror barnen har tjatat i två dagar och undrat när Emelie skulle komma, jag råkade säga att hon skulle komma och hälsa på oss någon dag, och sen dess har de tjatat och undrat över när hon kommer. Så idag så kom hon äntligen på besök och det blev fika. Mina barn älskar att sitta och fika, men visst vilka barn gör inte det?

Emelie gjorde mig en stor tjänst innan hon åkte hem, HON PLATTADE MITT HÅR!!! Jag är så tacksam ska du veta vännen över detta.
Nille, som var snäll och körde ut henne hit och hämtade henne, var inte ledsen att han fick sitta och vänta på att hon skulle bli färdig med mig, för han fick en god kopp kaffe och lite kakor. Vi satt ute i den vackra vårsolen på altanen och njöt, iallafall jag,
Emelie bakom mig, fixandes med mitt hår. Så nöjd, så nöjd...


Här får plattången ligga

och svalna på trallgolvet




Nä, nu tror jag faktiskt att jag ska göra lite nytta, påbörja altanen. Hela altanen (den inglasade) ska kvistlackas och målas vit, kommer bli jätte fint. Allt är i furu därute och det är ett träslag som inte är så jätte förtjust i, so back to work! Tata!
.
cheers

2 kommentarer:

  1. Hej! Hörde om din hand...det är det jag sagt hela tiden...dansa bugg och sånt, bara trams;-) hihi...krya på dig! Nu missar du tyvärr det som är kvar av jympan...Ha det bra / Ana

    SvaraRadera
  2. Inget nytt bloggande...A-M då?!;)

    Ulle:)

    SvaraRadera

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)