onsdag 1 april 2009

Solig dag

Vilken dag!
Solig och härlig, varit ute sen vi kom hem från dagis/jobbet. Man får passa på när tillfället ges, eller hur! Snart får man ta fram trädgårdsmöblerna så man har något bekvämt att sitta i när man ska sola, men det kvittar jag har inte tålamodet längre som jag hade för. Men gärna en bok i solen! Om man får vara ifred för barnen, det är ofta det som gör att man inte får ligga där och njuta med litteraturen.
Men när man bor så här på "landet" så gäller det att ha lite roliga leksaker, och motorcykeln har varit en bra sådan. Men den börjar dock bli lite för liten för Oscar, så vi ser oss efter någonting annat som är lite större, så slipper barnen "slåss" om motorcykeln, så kan Agnes överta denna.

Oscar fick den på sin två årsdag av sin farmor och han har kört den sen dess som en galning, gärna med släp efter (som hans farfar införskaffade till honom). Det är härligt nu när barnen är lite äldre och större så de kan de leka lite själva, så man slipper passa på dem hela tiden. Så kan jag sitta med en bok som jag önskade mig innan.
Åh vad jag har ont i knäna, speciellt i det högra. Jag som skröt om min 8,5 km igår, tji fick jag. Men att löpa 8,5 km på asfalt kanske inte är så smart, framförallt när när det var längesen sist. Har legat nere med löpning nu under vinter halvåret, men ska ta upp denna goda vana igen nu när det är ljusare på kvällarna.
Det är ju så när man bor på "landet", att man är lite beroende av ljuset/solen man känner inte för att löpa runt med en pannlampa precis. Tur att man har haft sin gympa på måndagar och onsdagar.
Se om jag kanske kan ge mig ut på en cykeltur i kväll, vi får testa och se vad knäna pallar, får smörja dem med Voltaren och se.

Sitter här nu propp mätt, och känner mig i största allmänhet -stor som en padda (så en cykeltur skulle sitta på sin plats). Jag gjorde hemmagjorda räkcreps, MMmmmMMmmm vad gott. Kan inte fatta att när jag var yngre så tyckte jag INTE om creps, och idag älskar jag det! Men det kanske var stuvningen i kombination med pannkakorna som jag tyckte var rälig!



Ha det gott i vårsolen blog readers!

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)