söndag 24 maj 2009

Händelserik helg

Helgen har gått snabbt, men det känns som man har hunnit mycket ändå. I fredags hade vi besök som jag skrev tidigare, i lördags var det upp någorlunda tidigt för att inhandla dop present till mitt kusin barn, som ska döpas till Anna. Visst är det ett vackert namn!? Det blev smycke, halsband och armband i silver, med hjärtan i olika glasfärger. Jätte fint faktiskt. Prästen som döpte Anna har även döpt min kusin, och mig. Så när vi räknade på det så hade han döpt 8 personer utav de som var på dopet, roligt. Men han har inte vigt någon av oss, så vi fick jätte gärna höra av oss när det bli dags för det... om det någonsin blir det...

När dopet var över så var vi bjudna hem till goda vänner hemma i Ryd, mycket trevligt! En kväll som blev helt perfekt. Barnen lekte jätte bra med varandra och vi föräldrar fick tid för oss själva, sitta och prata, äta gott och dricka gott... behöver nog inte skriva mer, jag tror ni förstår att det blev en lyckad kväll!

Idag söndag har det varit "barnens dag" här hemma i Ryd, så jag och barnen körde in till byn för att ta del av aktiviteterna som erbjudes, pappa lämnade vi hemma bland stenmjöl och kant sten. Ville inte störa honom när han arbeta. "Barnens dag" avslutades med godisregn, så mina barn var nöjda.
Hem och lagade middag, efter att den var förtärd som kom svärmor och hämtade mig och min dotter. För att senare dra vidare till Styragården och inhandla lite blommor. Jag hade mitt mål- olivträd! Vilket jag köpte, hade bara lite svårt att bestämma mig för vilket jag skulle ta. De var väldigt olika varandra, men nu när jag kom hem ikväll så inser jag att jag vill ha båda! Så det blir nog en tur till min syssling igen...

Detta får nog avrunda mitt inlägg, jag är så trött, så nu ska jag lägga mig ner och sova gott på kudden. Imorgon är det en ny dag med nya möjligheter, vilken redan är planerad till sjukgymnasten

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)