onsdag 20 maj 2009

Kli...

Det kliar till den... AAAAHHHHHH, vad det kliar!!! Jag vet inte vad det är som kliar heller. Det kliar mest i ansiktet, armar och på bröstet/bringan, i handen. Jag har gått med det en tid nu, och till slut så kände jag att det var dags att går till läkare för råd. Har inte varit hos läkaren sedan 2oo6, och då var det för någon skit jag hade fått i ögat. Jag säger ju de,JAG ÄR ALDRIG SJUK. Jag klassar inte det om man är hos läkaren var 3:de år.
Jag berättade att jag hade haft samma kost, samma krämer, samma tvättmedel osv, jag har ingen aning vad som kan åstadkomma detta kli! Han trodde att det kanske kunde vara soleksem, det skull nog jag med kunna tänka mig. Med det lustiga är ju att detta kli dök upp ca 1-2 veckor efter det var så fint väder. Men vi säger att det nu, vi utgår från det...

Jag smörjde på med min kräm, åt mitt antikli piller, och det hjälpte efter några dagar. Jippi!
Pang! sa det en morgon. Kliet var tillbaka utan desslike, jag dör!!! Det har varit så jobbigt de senaste dagarna pågrund av detta. Ni tycker nog att jag är jätte mesig, bhu. Ja, jag må väl vara det. Men sen funderade jag lite, kanske kan det vara "det" som jag inte tål, hm... Men jag har ju druckit det så mycket förr, hmm.
Jag och min dotter tycker om katrinplommon juice, urk säger ni nog flest, men det är såååå gott. Det var det sista jag drack på kvällen och när jag vaknade så kliade det så infernaliskt! Kan det vara det som jag inte tål?
Nu har det gått någon dag och det kliar inte lika mycket längre (tror jag, men visst kliar det), men det hade varit bra och gjort ett allergitest kanske finns det fler frukter som man inte tål.

Ta det försiktigt i solen, och smörj in er noga. Man vill inte drabbas av någon soleksem.

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)