onsdag 13 maj 2009

Mitt lilla finger & jag.

Mitt lilla finger och jag, vilken soppa egentligen! Men, men det är inget att hänga läpp för som jag brukar säga. Men visst har det blivit bättre, men det är ju långt ifrån bra. Man kan säga att jag är tillbaka på ruta ett igen. När gipsen åkte av så tog de vissa mått finger och hand, för att kunna få mätbara resultat. Efter en vecka så hade det blivit värre! Men efter fyra veckor så hade det blivit bättre, så man kan säga efter det mätbara resultaten visar att jag tillbaka på ruta ett igen, som en Jenkadans...Så vad händer och sker under tiden? Jo, denna lilla snygga skena måste jag ha på natten så att mitt finger ska hålla sig rakt hela tiden, och på morgonen när det tas bort så gör det himla ont, och jag måste "lea" till det igen (har jätte svårt för att böja tillbaka det igen).Denna lilla silikon platta måste jag har över ärret, så att ärret blir mjuk och följsamt, så att jag lättare kan böja och träna handen/fingret.
Leran har jag fått för att jag ska klämmas och donas med, jag ska få upp styrkan igen. Jag ska kavla ut den så att fingret automatiskt sträcks ut, gör ont. Ja det finns väl inga genvägar, man märker lätt när man har slarvat med träningen. Det jobbiga är att det gör fortfarande väldigt ont i ärret, huden är så tunn där.
Dessa fick jag ha på mig i början men de använder jag inte längre, det var för att pekfingret skulle åka "snålskjuts" med långfingret.En lite inlägg om ett finger... Ha en bra dag min vänner.

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)