fredag 29 januari 2010

Spelkväll

kvällens menyn stod det Tacos, till min sons stora förtjusning! han har tjatat om det länge, och gissade rätt när jag frågade honom om hade hade en aning om vad det blev till middag.
Till efterrätt blev det glass, alltid en hit i vårt hem. Sedan avslutades middagen med sällskapsspel (hade inte hunnit spela "Spökslottet"), till min glädje så tyckte Jocke också att det var kul. Efter några spel omgångar var barnen nöjda, så då plockade jag fram ett annat nostalgi spel, som jag också spelade mycket när jag var liten. Ett tvåmans spel -Kalaha! Ett spel som Jocke aldrig har spelat, så tror det eller ej, han vann 3 utav 3 spelade omgångar!! Det spelet vill jag aldrig mer spela! Ha ha ha, nä så farligt är det inte, är det något som jag inte är, så är det dålig förlorare. Har aldrig varit, kommer aldrig att bli -inget som är klädsamt.

Har ni några favorit spel? Vilka? Ni får gärna rekommendera några roliga spel!


Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)