måndag 6 september 2010

Tiden flyger

Ups, jag ser här att det är ett tag sen jag uppdaterade min blogg. Vad har då hänt? Jo massor! Hmmm vad ska jag börjar?
Jo, det var för en tid sen, inte så längesen när dimman låg kall över Ramsnäs...
Va!? nä nä inte så! Bara kort och gått vad som har hänt de senaste dagarna, med kanske några bilder till. Kanske i kronologisk ordning?

Förra lördagen hade jag en mysdag med min vän Cia, mysdagen innebar shopping på stan, en jädrans så god lunch i form av bakad potatis, yammi. När vi kände att stan var klar så var vi ju tvungna att kolla in Grand, det nya köpcentrets som byggs. Men det vara bara några få butiker som hade öppnats, så det var inte så imponerande. Jag hoppas innerligt att det blir några riktigt bra inredningsbutiker (saknar det). Sen var vi helt överens om att de borde öppna ett TGIFriday´s och ett Starbuks. Tror ni att det någon som hör våra böner? ;-)
Senare samma dag så var vi på räkfrossa hos broder och hans fru, yammi!

förflyttar vi oss till nästa vecka, och den inleddes med ett friskis och svettis pass, så skönt att all träning drar igång igen på allvar, måste ju erkänna att man har ju varit lite slapp under semester, hm. Veckan flöt på med jobb, skola, tvätt, mat, och städning etc... you know the drill ;-)
På fredagen så avslutades veckan med en kär återträff, två tjejer jag som jag inte har träffat på säkert sju år!! Vi åt middag ute på krogen och tiden bara sprang iväg, men vi lovade oss att det inte skulle dröja så länge igen. Ett löfte som vi måste hålla, för det kändes som om det var igår vi träffades, härligt med sådana människor.
Då hamnar vi på lördagen nu då, då hände det grejer. Jag jobbade förmiddagen, sen när jag var klar där var det ilfart iväg på ett fotojobb, lite annorlunda, men jag tror det blev bra... jag hoppas att hon blir nöjd. När det var klart var det dags att ila igen, hem för att duscha och göra mig iordning för nästa galej, nämligen 80års kalas! Skaldjursbuffé, yammi!
Phu, så här mycket har jag nog aldrig skrivit i ett inlägg, jag vet att vissa komma att gilla det ;-)
Vad hände sen? Inte mycket mer, jag jobbade i söndags.
Efter det så försökte jag få med mig några att gå en power walk, men det var det ingen som nappade på, så jag kallade min vänner för lata tjockisar, vilket gud straffade mig fort för, och gav mig ett skoskav. ;-)

Herre min skapare håller han på att ge mig skriv kramp nu kanske?
Jag hoppas att ni är nöjda med det långa inlägget, som en kompensation för den dålig uppdatering. ;-)

Cheers

2 kommentarer:

  1. HAAAA HAAA HAA. Där får du för att du kallar oss tjockisar.......
    Vad roligt att du uppdaterar din blogg... har saknat den.
    Ses när vi ses eller hörs när vi hörs
    kram kram
    M.

    SvaraRadera
  2. Jag tar tar åt mig direkt :-) Både för jag e tjock o jag hade oxå en underbar dag på stan !!

    PUSS

    SvaraRadera

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)