torsdag 20 november 2008

Söndag

Jaha, då har denna helg också gått! Suck, den går väldigt snabb och inget har man hunnit uträtta. Nä det måste bli ett slut på denna lathet, det finns hur mycket som helst att göra i detta hus och trädgård. Mycket som står där och är liksom halv färdigt. ”Att-göra-listan” jag har är väldigt lång, inte mycket som är av bockat på den inte. Nog om det, mer om helgen som var.

Jo, som ni tidigare vet så jobbade jag lördagen. Skyndade mig hem så att jag skulle hinna byta om och fräscha till mig, på väg ut genom dörren står min kamera väska kvar i hallen från gårdags kvällen. – ”Tja, varför inte”. Kan ju testa och se om jag får några snygga bilder på damlaget ”in action”, jag kan ju säga att det inte var det allra lättaste. Men övning ger färdighet…

Åh!, vad man saknade bandyn när man satt där, jag vill också spela! Man kanske skulle testa och bara var med på någon träning någon gång, kanske, kanske inte. Vi får se, om så är fallet så skriver jag om det.

Om de vann? Ja det är klart att de gjorde! Med 3-2, mot Olofström.

Det som har varit roligt att fota nu under denna vecka som gått är Kyrkö Mosse. Var ute där i fredags kväll (igen), undrar vad folk tänkte om mig där ute. Sprang där ute som en lite tomte på mossen, väldigt inriktad på vart jag skulle. Visste vilket jag ville fota igen, vilket ljus som var bäst… sen tror på f..n. Efter 1 timme där ute i mörkret med all dess skönhet omkring, helt upp i min egen lilla värld, hittat nischen jag vill ha så….så….så….

TA BATTERIET SLUT!!! Har jag med mig något extra? Det kan ni nog räkna ut själv att, ATT JAG INTE HADE! Suck… jag blev ledsen i ögat… jag kände att jag inte orkar köra hem igen efter ett nytt, klockan var ändå så sent. Så det var bara att ge upp för denna gång, Nåja man ska inte gråta över spilld mjölk, jag får var nöjd med det jag har fått ihop. Skönheterna finns ju kvar där, tar tid innan de sjunker genom mossen…

Idag har det varit en ruskig dag, vilket väder! Blåst och regn.

Men hösten kan ha sin tjusning ändå, men om jag ska vara ärlig så är jag mer av en sommar människa, sol och bad och allt annat som hör sommaren till. Nåväl, vi kom

mer dit igen, tålamod.

Tillbaka till denna dag, den ruskig. –”hujedamig”. Vi förgyllde den med att ha en kusin träff i Väckelsång. Min ena kusin Peter är hemma i Sverige igen, för att uträtta lite svenska ärende så att säga. Annars bor han i Peru med sin trevliga fru Raquel. Det gäller att passa på träffas när han hemma i Sverige vilket inte blir så himla ofta, även hans lillebror Patrik och hans familj bor inte heller här ner i Småland. Det blev god mat och dryck, drack ett himla gott röd vin, vilket jag inte kom ihåg namnet på nu. Det gör detsamma, det var ändå inte köpt i Sverige.

Naturligtvis så klämde vi in den traditionella "kusinträffs" bilden, man kan ju inte ha en kusin träff utan att ta bilder. Men det är ju roligt att ha.

På tal om bilder så hade Peter med sig bilder som han visade i ett snyggt power point presentation. Vilka härliga bilder, förgyllda med härliga färger och människor. Jag vill också åka till Peru!!

Nåja, jag repetera det jag tidigare skrev, hösten har sin tjusning. Sverige är fint på det viset, med fyra vackra årstider. Allt sin praktfullhet...

Cheers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du ville lämna en kommentar! det värmer så gött när ni gör det! ;-)

Tack för besöket! Du lämnade väl ett litet avtryck?! ;-)